voor aankomend jaar moet ik bijna 100 e per maand aan zorgverzekering betalen. dat vind ik echt veel. of is het een normaal bedrag?

ik ben 29 met een lossige baan en woon met niemand samen die de kosten kan beïnvloeden. het is trouwens niet zo dat ik het niet wil betalen, ik vind ons zorgsysteem wel belangrijk! maar omdat mijn inkomen niet erg hoog is en ik zelf nooit ergens gebruik van maak, vraag ik me af of het wel helemaal klopt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Doe even een test op een onafhankelijke vergelijkingssite: http://www.verzekeringssite.nl/zorgverzekering/ (bijvoorbeeld), ik kwam met invullen van jou gegevens uit op iets meer dan 100 euro per maand, dus volgens mij is het normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

ja dat kan kloppen
zorg is duur hier
maar je moet je polis er eens bij nemen en kijken waar je nu voor verzekerd bent en of dat wel nodig is .
Als je een andere aanvullende neemt is die misschien goedkoper of je zet je eigen risico wat hoger als je geen medicijnen ofzo gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het kost veel geld maar het is denk ik een normaal bedrag. Misschien kan je nog even kijken of er nog een goedkopere basisverzekering is
13 jaar geleden
Vaak kun je 10% collectiviteitskorting krijgen op de basisverzekering als je lid bent van een vereniging of vakbond of zo. Zie hier een overzicht: http://collectieve-zorgverzekering.startpagina.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik betaal zelfs nog meer (30%) zucht.
en dat x2 hier in huis, het is inderdaad veel geld
Ik houd me maar voor dat als ik ooit echt iets heb dat ik dan al die jaren mijn bijdrage ook maar heb gedaan.

Maar het is veel en dan heb ik nog een eigen risico ook!!!
13 jaar geleden
ik betaal aankomend jaar 123 euro. het is echt een hoop geld, maar ik heb t er voor over om goed verzekerd te zijn. Je weet nooit wat de toekomst je brengt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet natuurlijk goed vergelijken en goed bepalen wat je wel en niet verzekerd wilt hebben.

Maar ik heb ook jaren en jaren voor zowat niks betaald.
Toen werd ik door een idioot van de fiets gereden
{ buiten mijn schuld, dader ging er vandoor } en belandde in het ziekenhuis.
Dan ben je blij met je verzekering hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak je eigen risico hoger bij voorbeeld 500 en kijk wat dat in premie scheelt. Je moet wel dat bedrag achter de hand hebben als er kosten komen, maar het lijkt mij te overzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is duur. Het basispakket is overal hetzelfde, dus je kunt shoppen voor de goedkoopste. Je moet zeker geen aanvullende verzekering nemen. EUR 70 per maand moet voor jou kunnen. Denk ook aan het aanvragen van zorgtoeslag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op internet vindt je met Google allerlei aanbieders, tot 60 Eur per maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet álle verzekeringen bekeken, maar heb wel een heel aantal bekeken, en wat ik tot nu toe heb gezien:
Als je een zo laag mogelijk eigen risico hebt en geen aanvullende verzekering, is de maandelijkse premie meestal tussen 90 en 110 euro.

Je kan natuurlijk, als je er nooit gebruik van maakt, een heel hoog eigen risico nemen, dan kan je maandelijkse premie flink zakken, tot een euro of 70 geloof ik.

Toegevoegd na 36 seconden:
Voor de duidelijkheid: met het laatste bedoel ik dat je premie dan 70 euro is, niet dat je premie 70 euro zakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kosten voor de basiszorgverzekering liggen rond de 100 euro.
Ja, dat is veel maar erg veel goedkoper kan het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen betaald voor de zorgverzekering een soortgelijk bedrag. als je inkomen niet erg hoog is krijg je daarnaast echter wel zorgtoeslag van de belastingdienst en betaal je per saldo een heel stuk minder