De verzekering geeft geld en de voorziening goederen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry! Dit is een betere uitleg.

Een verschil tussen sociale verzekeringen en sociale voorzieningen is dat sociale
verzekeringen worden gefinancierd uit premieheffing, terwijl sociale voorzieningen
worden gefinancierd uit de algemene middelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sociale voorzieningen zijn voor iedereen die (legaal) in Nederland is ingeschreven.
Sociale verzekeringen zijn alleen voor degenen die daar aan meebetaald hebben. Dat meebetalen kan via premie of belasting gebeuren. AOW is een sociale verzekering bijvoorbeeld.