Word mijn vakantiegeld vanuit WW gekort op bijstand?

Hoi,
Vanaf 30 april zal mijn WW uitkering stoppen en word rond 6 mei mijn opgebouwde vakantietoeslag uitbetaald. Ik kom vanaf 1 mei in de bijstand terecht. Zal mijn vakantietoeslag ontvangen vanuit WW dan gekort worden op mijn bijstandsuitkering?
Mvg

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
ItisILeClerc
3 jaar geleden
Nee, dat is inkomen van voor 1 mei. Dat het na 1 mei wordt uitbetaald is niet van belang.

Antwoorden (2)

Nee want dat recht heb je opgebouwd vanuit de ww,
3 jaar geleden
Ja, want vakantiegeld is ook inkomen.

De bijstand is een vangnet als er niets anders meer is waarop je een beroep kunt doen. De hoogte is onder meer afhankelijk van je leeftijd, je inkomen, of je al dan niet met iemand samen woont en je vermogen.

Ben je alleenstaand, dan is de bijstand voor iemand van 21 jaar of ouder 70 procent van het nettominimumloon. Je vermogen (bijvoorbeeld bank- en spaartegoed) mag niet meer zijn dan eur 6.295.
.
Het nettobedrag per maand exclusief vakantietoeslag is voor de bijstand eur 1021,67 voor een alleenstaande van 21 jaar of ouder.
Toegevoegd op 17 maart 2021 20:56: tekst
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Vakantiegeld is een na betaling uit dienstverband en is dus inkomen uit eerder verdient inkomen dus wordt niet afgetrokken van je bijstand uitkering @Computertoon net als bij de ww.