Heb ik recht op scholierenvergoeding?

Ik voldoe aan alle voorwaarden behalve dat ik op school zit, ik heb nu een tussenjaar en ga volgend jaar studeren. Heb ik alsnog recht op scholierevergoeding? Ik doe wel aan voetbal en sport is ook deel van de declaratiekosten. Ik kan het geld goed gebruiken voor meerdere aangegeven declaratiekosten en voor schoolspullen voor volgend jaar.

1.3K
Utrecht
3 jaar geleden
Je geeft het antwoord zelf al: hoe kan je nu in aanmerking komen voor een scholierenvergoeding als je geen scholier bent?
Tijdens een tussenjaar ben je geen scholier.
Ritsuka
3 jaar geleden
Jij bent geen student nu
Ivyvd
3 jaar geleden
Ik heb het wel opgestuurd gekregen dat het nog openstaat voor mij. En in het formulier staan niet alleen scholier kosten in maar ook voor sportschoenen en andere dingen.
Amadea
2 jaar geleden
Is het nu duidelijk dat het recht op een scholierenvergoeding niet voor een scholier zélf geldt, maar alleen voor zijn of haar ouders?

Antwoorden (1)

Jouw ouder(s) hebben geen recht op scholierenvergoeding.
Ofwel, jij krijgt deze vergoeding niet.

Je gooit twee dingen door elkaar.
Één van de voorwaarden is dat je op school zit.
Jij zit nu niet op school, dus je krijgt geen vergoeding.
Ga je in augustus, september wel naar school, wordt de situatie anders.
Maar, misschien ben je dan alweer te oud....

Indien je op school zit en scholierenvergoeding ontvangt, mag er ook gedeclareerd worden voor sport en cultuur. Ofwel, het bedrag hoeft niet volledig op te gaan aan school, maar mag ook gebruikt worden voor sport en cultuur.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ivyvd
3 jaar geleden
Ik ga in augustus/september naar school en word in oktober 18.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dan kom je misschien in aanmerking voor scholierenvergoeding voor het volgende schooljaar:
Uw kind moet tussen de 2 en 18 jaar oud zijn. (Ben je)
Uw kind is op 30 september 2020 nog geen 18 jaar. (Klopt, oktober pas)
Uw kind moet naar school gaan. (Is wel volgend schooljaar)
Uw kind doet mbo-bol of mbo-bbl met een onbetaalde stage. (Ga je mbo doen met betaalde stage of hbo of uni, voldoe je niet aan alle voorwaarden!!!!) Uw aanvraag voor Scholierenvergoeding 2020-2021 moet vóór 1 juni 2021 bij ons binnen zijn. Dus momenteel heb je geen recht.
Wellicht volgend schooljaar wel (afhankelijk van opleiding)