Als je aan de voorwaarden voldoet wel.

Voor de huurtoeslag telt het inkomen van eventuele medebewoners mee. Voor de zorgtoeslag niet. (Tenzij ze elkaars toeslagpartner zijn wat ongeveer hetzelfde is als fiscaal partner). Ik denk dat je daarop doelt.
.
In een notendop (2020)

@ Om zorgtoeslag te krijgen, moeten u en uw eventuele toeslagpartner aan de volgende voorwaarden voldoen:

U bent 18 jaar of ouder
U hebt een Nederlandse zorgverzekering
Uw inkomen ligt onder de (gezamenlijke) inkomensgrens
U hebt de Nederlandse nationaliteit of bent legaal in Nederland
Uw (gezamenlijke) vermogen is niet te hoog@
Toegevoegd op 16 september 2020 18:34: tekst