Moet ik vakantiegeld opgeven bij mijn inkomstenopgave?

Hallo ,
Mijn contract liep af op 23 maart 2020.
Ik heb van UWV een beschikking gekregen over een WW-uitkering.
Ik heb op de website van UWV informatie gevonden dat ik de transitievergoeding niet hoef op te nemen in de inkomstenopgave.
Maar hoe begrijp ik de vakantiegeld?

De werkgever betaalde me achterstallig vakantiegeld voordat hij mijn eerste uitkering ontving.

Ik heb het voordeel van 22 03, maar de beslissing van 12 05.

Dit vakantiegeld met minder voordeel?

Moet ik hierover informatie geven bij inkomstenopgave?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Vakantiegeld is een deel van je loon wat ingehouden word door je werkgever, wat in een bepaalde periode (meestal in mei) uitbetaald word.
Dit moet je dus WEL meerekenen, want het is onderdeel van je verzamelinkomen.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Heeft verder geen invloed op je uitkering want het geld is uit oud dienstverband