Moet ik (als inwonend kind) wijzigingen doorgeven als ik verhuis?

Beste mensen,
Ik ben 19 jaar, een student en ik woon nog bij mijn moeder. Mijn moeder zit in de uitkering en ontvangt daarnaast ook huurtoeslag. Omdat ik een inwonend kind ben die 18+ is, moet ik me door die huurtoeslag elk jaar aan een inkomensgrens houden. De uitkering hoef ik me pas zorgen over te maken als ik 21+ ben. Ik wil daarom graag naar mijn vader verhuizen (mijn ouders zijn gescheiden, mijn vader heeft gewoon een baan), omdat ik me dan niet meer zorgen hoef te maken om die inkomensgrens en ik zoveel kan werken als ik wil. Als student zijnde heb ik het geld nodig. Ik wil namelijk NIET veel lenen.

Mijn vraag is: als ik mijn woonadres verander naar mijn vaders adres via de gemeente waar ik woon, moet ik deze wijziging dan ook doorgeven aan de belastingdienst/een andere instelling voor mijn moeder?

Ik ben namelijk bang dat als ik deze wijziging niet doorgeef aan een bepaalde instelling, dat mijn moeder daardoor problemen kan krijgen met haar huurtoeslag..

Weten jullie wat ik in deze situatie moet doen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Bij de gemeente is genoeg die geeft het verder door aan overheidsinstanties.