Ik krijg geen studiefinanciering meer wat is de reden hiervan?

Ik krijg deze bericht van duo:
U heeft geen recht meer, omdat het einde van de
prestatiebeurs-fase is bereikt.

Ik heb 2 jaar geleden mijn MBO Niveau 3 Diploma behaald, en nu ben ik begonnen met Niveau 4, wat kan de reden zijn dat ik geen recht heb?

3.2K
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Je hebt in totaal 10 jaar recht op mbo studiefinanciering. Ik weet niet hoeveel maar je momenteel al mbo doet? Ik weet overigens niet zeker, maar ik dacht dat jaren tussen mbo opleiding 1 en mbo opleiding 2 gewoon doortelt
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Je hebt trouwens ook alleen recht als je een bol opleiding doet. En niet een bbl
Nuur
4 jaar geleden
Ik deed 3 jaar Niveau 3 en deze jaar ben ik niveau 4 gaan doen. Dat is in totaal 4 jaar. Is er een verlenging mogelijk van studiefinanciering?

Het beste antwoord

Studenten op niveau 3 en 4 hebben maximaal 4 jaar recht op studiefinanciering in de vorm van een prestatiebeurs. Daarna mogen ze nog 3 jaar lenen en reizen. (Op lenen en reizen bestaat dus maximaal 7 jaar recht).

Je hebt 10 jaar de tijd om die studiefinanciering te gebruiken, gerekend vanaf de 1e maand dat je het krijgt.
4 jaar geleden
Nuur
4 jaar geleden
Ik heb dus die vier jaar al gebruikt.
Maar kan ik die studiefinanciering verlengen?
Computoon
4 jaar geleden
Die prestatiebeurs niet. Dat kan alleen als:
"U wel een diploma kunt halen, maar niet binnen de duur van uw prestatiebeurs, en
de studievertraging het directe gevolg is van bijzondere medische omstandighede
n." Wat nog wel zou kunnen-als ik de info op de site correct interpreteer- is max. 3 jaar lenen bij DUO.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Dan nog klopt iets niet aan de situatie. De vraagsteller heeft 3 jaar mbo gedaan. En nu is die weer opnieuw begonnen (het 4e jaar). Waarom heeft Nuur dan niet nog een half jaar recht op die studiefinanciering (om aan de echte 4 jaar te komen en niet 3.5).