Wordt de WW uitbetaald precies tot en met de dag waarop je recht hebt?

29maart eindigt mijn ww uitkering, ik had in totaal 3maand recht op ww uitkering alleen echter hield mijn contract 29dec op, en heb in januari dus een klein bedrag van de overige dagen dat ik werkloos was gekregen. Begin maart is dus de 3e x dat ik ww krijg. Als eind datum staat dus 29maart. Echter krijg ik begin april nog een betaling van 1tot met 29maart? omdat ik in januari maar uitkering ter hoogte van 2/3dagen heb gekregen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Je krijgt WW over alle dagen waar je recht op hebt. Als de eerste dag van jouw WW ergens in een betalingstermijn valt, dan zal de laatste dag ook ergens in een termijn vallen. Op die manier krijg je vier keer betaald. De eerste en de vierde keer een deel van een termijn en de tweede en derde keer een volle termijn. (Ik hoop dat het duidelijk is).
4 jaar geleden
Je kreeg in jan de laatste dagen van dec in feb krijg je jan in maart krijg je feb dus in april de dagen die je nog te goed hebt uit maart de ww betaald altijd een maand na de te betalen maand uit.
Je hebt dan dus precies 3 maanden gehad.
Toegevoegd op 01 februari 2020 20:04: tekst