ik krijg eenmalig bedrag van oude werkgever,maar heb wia uitkering momenteel, wat nu?

Ik heb al aantal jaren een wia uitkering omdat ik nog steeds niet hersteld ben van een depressie. Een paar jaar geleden kreeg ik bericht van mijn oude werk dat ik nog recht had op een x bedrag, nooit bij stilgestaan dat te melden bij het uwv, na behoorlijk gedoe, mocht ik het houden zonder gevolgen voor mijn uitkering. Nu kreeg ik afgelopen week wederom bericht dat ik nog recht had op geld van mijn oude werk (enkele duizenden euro's) Ik ben hier blij mee, want een wia is geen vetpot, ik ga dit uiteraard melden bij het uwv, maar ik heb het idee dat ik zo meteen alles in moet leveren, omdat hun mijn wia betalen. Wie weet hoe dit gaat/zit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Je bent verplicht alle loongerelateerde inkomsten op te geven.
Je huidige uitkering is gebaseerd op het WIA-maandloon. Dit maandloon wordt vastgesteld aan de hand van het gemiddelde loon dat je destijds verdiende.
Het is de vraag of als je niet ziek zou zijn geworden, je nu ook recht had gehad op de betreffende uitkering van de werkgever. In dat geval zou je nu eigenlijk recht hebben op een hogere WIA-uitkering (artikel 7:628 lid 3 BW).
Ik kan me voorstellen dat het weer een heel gedoe zal geven, maar dat je uiteindelijk de uitkering weer mag houden.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb begrepen dat deze teruggave voor alle (ex) medewerkers is. Het is bij mij berekend over de 6 jaar dat ik daar heb gewerkt.