Turkse man heeft nieuwe vrouw in nl zijn eigen kids blijven in Turkije krijgt hij nu wel of geen kinderbijslag?

Turkse man heeft nieuwe vrouw in nl zijn eigen kids blijven in Turkije krijgt hij nu wel of geen kinderbijslag
Ik hoorde namelijk van iemand die zei ze kunnen het aanvragen alleen krijgt hij dan zelf het geld niet maar het geld word dan naar zn ex in Turkije gestuurd omdat daar de kids wonen en het toch ook zijn kids zijn

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.9K
paulus811
4 jaar geleden
Laten we hopen van niet!

Antwoorden (2)

Voor kinderen die in Turkije wonen, wordt geen kinderbijslag uitbetaald.

"De SVB betaalt kinderbijslag uit als uw kind in een land woont of gaat wonen waarmee Nederland een verdrag heeft met afspraken over de controle op uitkeringen, zoals de kinderbijslag. U kunt alleen kinderbijslag krijgen als u verzekerd bent.

Kijk of u verzekerd bent en kinderbijslag kunt krijgen.

De landen die lid zijn van de Europese Unie (EU), Europese Economische Ruimte (EER) of Zwitserland voldoen bijvoorbeeld aan deze voorwaarde.

In een aantal andere landen kunt u ook kinderbijslag krijgen, maar dan krijgt u vaak minder kinderbijslag. Het bedrag is dan aangepast aan het kostenniveau van het land waarin uw kind woont. Per land is vastgelegd hoeveel procent van het maximale bedrag aan kinderbijslag u kunt ontvangen.

Er zijn ook landen waar geen kinderbijslag betaald kan worden: Argentinië, Belize, Chili, Ecuador, Egypte, Hong Kong, Jordanië, Macedonië, Monaco, Panama, Paraguay, Thailand, Turkije en Uruguay."
Wat vreemd is, is dat SVB op een andere plaats op dezelfde plaats meldt:

"Extra kosten gaan van uw kinderbijslag af

Betaling van uw kinderbijslag buiten Nederland brengt kosten met zich mee:

EU- / EER-landen, Australië, Israël, Kaapverdië, Marokko, Tunesië en Turkije: de SVB betaalt de kosten."

Zo worden we niet verder geholpen...
Toegevoegd op 28 mei 2019 15:57: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar op de site staat dat Turkije wel een verdragsland is dus dan word er wel betaald hoe zit dat dan?
Computoon
4 jaar geleden
Dat is vreemd want het is "ja" of "nee". Ook op een andere plaats spreekt de site zichzelf mijns inziens tegen. Ik heb dit toegevoegd aan mijn antwoord.
Inekez1
4 jaar geleden
De SVB gaat over veel verschillende toeslagen en uitkeringen. De afspraken met de verdragslanden kunnen per land verschillen. De Turkije een verdragsland is, wil zeggen dat er met Turkije is afgesproken hoe e.e.a. wordt geregeld en berekend. Dat wil dus niet zeggen dat je in Turkije ook altijd recht hebt op elke toeslag of kinderbijslag. De tekst "De SVB betaalt kinderbijslag uit als uw kind in een land woont of gaat wonen waarmee Nederland een verdrag heeft..." heeft betrekking op de situatie dat een kind vanuit Nederland naar het buitenland gaat, bijvoorbeeld om te studeren, terwijl de ouders in Nederland blijven wonen. De situatie in de vraag is anders, namelijk dat de kinderen bij één van de ouders achterblijven in Turkije.
Hij krijgt sowieso geen kinderbijslag of kindgebonden budget, omdat de kinderen niet bij hem wonen. Ook als de kinderen met hun moeder in Nederland komen wonen, krijgt de vader geen kinderbijslag als de kinderen niet bij hem wonen.