Als iemand met pensioen gaat, krijgt die dan nog ( een deel van) vakantiegeld van zijn werkgever?

Als iemand bijvoorbeeld op 1 april met pensioen gaat, krijgt hij dan nog zijn vakantie-geld van juni (van het voorafgaande haar) t/m maart?
( voorafgaande Jaar)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Uiteraard. Vakantiegeld is een wettelijk recht voor degenen die in loondienst zijn. Het wordt opgebouwd gedurende het jaar en 1x per jaar (in mei of juni in de regel) uitbetaald. Als het vakantiegeldjaar loopt van juni tot en met mei en iemand heeft op 31 maart zijn laatste werkdag dan krijgt hij al het opgebouwde vakantiegeld van juni tot en met maart. Je zou het vakantiegeld kunnen zien als een soort uitgesteld salaris. (Percentage minstens 8%.)
.
(Je bedoelt in je vraag zeer waarschijnlijk maart van dit jaar, anders klopt het tijdstechnisch niet...)
.
Hij krijgt nog meer: de uitbetaling van de opgebouwde maar nog niet opgenomen vakantiedagen tot de dag van uitdiensttreding. Dat komt allemaal in de eindafrekening.
Toegevoegd op 22 mei 2019 18:10: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je heldere antwoord!
En ja, ik bedoelde uiteraard "maart van dit jaar"....het was overigens maar een voorbeeld, het ging meer om het principe...hoe dan ook: Dank!