Ik kom in februari in de wia, kom ik dan in aanmerking voor huurtoeslag?

Omdat mijn inkomen volgend jaar naar 70% van mijn huidige inkomen gaat kom ik dan in aanmerking voor huur toeslag.?? Ik woon nu in een sociale huurwoning.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
gvrox
5 jaar geleden
Het gaat er toch niet om naar welk percentage je gaat, maar om wat je uiteindelijk absoluut gaat verdienen ?

Antwoorden (1)

Het gaat om uw jaarinkomen. En of u alleenstaand bent of niet. De jaarbedragen 2019 voor inkomen en vermogen zijn nog niet definitief vastgesteld. Maar voor 2018 was het maximum inkomen voor huurtoeslag voor een alleenstaande € 22.400 en oor een meerpersoonshuishouden € 30.400 Voor AOW-ers gelden vrijwel dezelfde bedragen.