Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik loonheffing krijg met één baan?

Ik werk bij de ah en ik hebde eerste uitbetaling al binnen gekregen en toen zag ik dat er loonheffing er op zit de volgende dag heb ik die brief die je krijgt gelijk ingeleverd krijg ik dan de volgende uitbetaling dat is over drie weken loonheffingskorting of niet.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Loonheffingskorting betaal je niet dat is waarover je geen belasting betaald. Loonbelasting is wat je betaald als je meer dan 6.500 per jaar verdient.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik had dus voor mijn eerste werkdag die brief al gekregen maar was het vergeten in te leveren dus heb ik het pas na mijn eerste uitbetaling ingelverd mijn vraag is nu krijg ik dan nu wel de normale bedrag dus bij de tweede uitbetaling
Op je loon wordt wordt loonbelasting ingehouden. Omdat je werkt heb je recht op algemene heffingskorting en arbeidskorting. Deze twee kortingen worden in de volksmond heffingskorting genoemd. Op je salaris wordt het verschil ingehouden tussen de te betalen loonbelasting en de te ontvangen heffingskorting. Je zult daarom op je loonstrook altijd loonheffing zien staan, maar daar is de heffingskorting al op in mindering gebracht.
Als je vragen hebt over de juistheid van je loonstrook, kan je het beste contact opnemen met de salarisadministratie van Albert Heijn. Zij kunnen je vertellen of de korting wel is toegepast of niet.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding