Heb je met een depressie/sociale fobie recht op een uitkering?

Op wat heb je recht met een depressie / sociale angst? Dus wanneer je geen werk en school hebt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Uiteraard! Iedere Nederlander zonder werk en een maximaal vermogen van 30.000 euro heeft recht op een uitkering, ongeacht hoe je verder in elkaar steekt of wat je historie is. Het enige wat de meeste gemeenten wel van je eisen is dat je je vervolgens dan wel (naar vermogen) voldoende inzet om weer aan het werk te komen. Maar dat is natuurlijk logisch.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankje voor je antwoord! :) Voldoende inzetten om aan het werk gaan houd in solliciteren? Wat heeft ‘t dan voor nut om een uitkering aan te vragen, iedereen kan toch binnen een week werk vinden?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet de enige sollicitant en ze kunnen daarom dus ook voor iemand anders kiezen. En dan kun je zomaar weer een week verder zijn.