Hoeveel mag je als kind van ouders,die een uitkering hebben, verdienen en op je bank hebben.?

Tot wel bedrag mag je als vermogen hebben als 18 jarige dat de uitkering zal stoppen of lager word van je ouders?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K
erotisi
5 jaar geleden
Wat voor uitkering bijstand of ww?

Antwoorden (1)

Omdat je 18 jaar bent en meerderjarig heeft je spaargeld en wat je verdient geen invloed op de uitkering van je ouders. Korting op de bijstand vindt pas plaats als je 21 jaar bent. Dan ben je kostendeler. Er vindt nooit korting plaats als je valt onder de wet studiefinanciering.

Tevens is jouw inkomen (en vermogen) van invloed op de hoogte van een eventuele huurtoeslag. Je bent medebewoner en je inkomen wordt bij het inkomen van je ouders opgeteld. Het gezamenlijk inkomen mag niet hoger zijn dan € 30.400 en het gezamenlijk vermogen mag maximaal € 30.000 zijn