heeft het voor mijn bijstandsuitkering invloed als ik samen ga wonen met iemand met wia uitkering?

mijn vriend en ik willen samen wonen maar hij denkt dat ik geen recht heb op bijstand uitkering als ik met hem samen woon omdat hij volledig is afgekeurd en een wia uitkering heeft
is dat zo word ik gekort of uit de bijstand gezet als ik met hem samen woon?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
ronron1212
6 jaar geleden
Als je vriend meer dan het minimumloon heeft krijg jij niets meer heeft hij iets minder dan het minimumloon krijg je nog een beetje.
paulus811
6 jaar geleden
Het is toch ook terecht als je gekort wordt op de bijstandsuitkering als er voldoende inkomen is om jullie beiden te onderhouden? Bijstand is geen extraatje waar je leuke dingen van kunt doen.

Antwoorden (1)

Ja, dat zal zeker gevolgen kunnen hebben voor de hoogte van je bijstandsuitkering. De gevolgen zijn anders voor mensen die een relatie hebben en samenwonen, of mensen die zonder officiële relatie samenwonen. Op de website van het Juridisch loket staat informatie over de diverse samenwoningsvormen en de gevolgen voor je bijstandsuitkering.