Krijg ik minder uitkering als me zusje bij me woont?

Hallo ik ben 22 en mn zusje is 20
En wonen samen en op ons zelf
We delen de vaste lasten samen en privey lasten ieder apart natuurlijk.

Nu heb ik uitkering gevraagd maar gehoord dat ik gezamelijk moest aan vragen

Krijg ik dan minder dan alleenstaand of meer?
En word de qua bedrag op ieder rekening gestuurd of alleen maar op 1 rekening?

Bij stufie kregen we rond 800.-€ per persoon met belastingdienst was onze inkomen per persoon rond 1000.-€

Maar ben bang dat de uitkering veel minder word

Krijg je meer uitkering als alleen staande of gezamelijk?

Ik wil ook n graag n baan zoeken maar dan moet ik naar n grote stad verhuizen en mn zusje meenemen
Uitkering is dan onze tijdelijke inkomen en voor de zekerheid.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Wat voor uitkering?
Hoe samen wonen (huur?)
Krijg je ook toeslagen?

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat u met uitkering de WWB (bijstand) bedoelt. U wordt inderdaad gekort als uw zusje bij u inwoont. Maar dat gebeurt pas als zij 21 jaar wordt. En als uw zusje studiefinanciering heeft wordt u niet gekort. Studiefinanciering is 1 van de uitzonderingen waarbij de medebewoner niet meetelt als kostendeler.