Heeft het UWV inzicht in je vlieg/ticket gegevens?

Ik heb een ziekte wet uitkering i.v.m. reuma, nu wil ik toch een paar dagen naar het buitenlang met het vliegtuig. Kan het UWV dit controleren of zien dat ik niet in Nederland ben? of dat ik gevlogen heb?
(Ik wil gaan emigreren naar een warmer klimaat )

Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
tinus1969
6 jaar geleden
Als je langdurig ziek bent, heb je recht op vakantie.
Wil je emigreren, dan is dat een heeel ander verhaal.
jodyenboyke
6 jaar geleden
Ze kunnen niet zien wat jij uitvoert, maar zoals in onderstaand antwoord, moet je in principe thuis zijn, je moet netjes opgeven dat je op vakantie gaat en hoelang, hier krijg je normaal gesproken gewoon toestemming voor.

Antwoorden (1)

Nee, het UWV heeft geen inzage in jouw boekingen of reisgegevens.
Omdat je geacht wordt thuis te zijn c.q. bereikbaar te zijn (omdat je ziek bent), kan het UWV verrassingsbezoeken afleggen of je opbellen.
Doorgaans mag je niet op vakantie als je ziekgemeldt bent. Maar bij iets langdurigs als reuma kan ik me voorstellen dat een kort uitje (paar dagen) moet kunnen. Maar wel vooraf overlegd/aangevraagd.