Hoe bereken ik mijn SV-loon?

Na een korte periode bij het UWV te hebben gelopen ben ik sinds vorige maand aan het werk. Nu moet ik nog 3 maanden mijn inkomsten doorgeven aan het UWV. Ze vragen alleen om mijn SV-loon, deze staat niet zo aangegeven op mijn loonstrook. Hoe kan ik mijn SV-loon berekenen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K
Powergen
7 jaar geleden
http://www.uwv.nl/particulieren/veelgestelde-vragen/actueel/detail/wat-is-sv-loon

Antwoorden (1)

Zonder kennis van de manier waarop lonen en uitkeringen worden berekend is dat wat lastig te bepalen maar je zit vrijwel altijd goed als je hiervoor het loon neemt dat als 'fiscaal loon' of 'loon voor loonheffingen' of 'loon voor loonbelasting/premies volksverzekeringen' op de jaaropgave staat. Of als doorgeteld totaal ('cumulatief') op de laatste salarisstrook. Het SV-loon (sociale verzekeringsloon) staat namelijk niet altijd apart vermeld.

Ik schrijf 'vrijwel' want in het geval dat je een zeer hoog salaris zou hebben, is het SV-loon lager dan het loon waarover de loonheffingen wordt berekend. Er zit namelijk een maximum aan het SV-loon per maand en per jaar.