Als een depositospaarrekening afloopt, betaal je dan belasting over de opname?

Stel ik zet voor 5 jaar bij een europese bank een bedrag van 50000 euro vast.
De bank biedt een rente van 1,40% over dit bedrag, dit zou dan 700 euro zijn.
Als ik het complete bedrag (50700 euro) na 5 jaar overmaak naar mijn nederlandse spaarrekening betaal ik hier dan extra belasting over?
Ik neem aan dat de DnB/banken het niet heel fijn vinden dat jij je geld op een buitenlandse spaarrekening zet.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sparen
2.8K
ronron1212
5 jaar geleden
Wat heeft de dnb hiermee te maken jij moet jaarlijks je vermogen opgeven aan de belastingdienst of het nu op een buitenlandse of Nederlandse bank staat.

Geef als eerste antwoord