Is MeDirect in Belgie een betrouwbare en stabiele bank?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sparen
4.8K
fremar
7 jaar geleden
https://www.mijnkapitaal.be/obligaties-spaarverzekeringen/sparen/medirect-bank-nv-100-belgisch/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de extra informatie.

Het beste antwoord

Ja, MeDirect is een betrouwbare bank.
Ik kom veel positieve reviews tegen, en je spaargeld valt onder het Belgische depositogarantiestelsel. Dit garandeert tegoeden tot maximaal € 100.000 per persoon.

Toegevoegd na 24 minuten:
De gemiddelde kapitaalratio van Europese banken ligt rond de 9%. MeDirect steekt hier positief bovenuit met een ratio van 16,3%.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor het snelle antwoord! Ik zag dat ze inderdaad ook een goede spaarrente hadden maar meestal is dat bij banken als ze niet zo stabiel staan (zoals die deutsche bank). Vandaar dat ik wat twijfelde.
SimonV
7 jaar geleden
Zelfs als het geen stabiele bank zou zijn: als je maar niet meer dan een ton stort, loop je geen risico's.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is zo, hartelijk bedankt.