Zo slim mogelijk sparen voor oude dag bij gebrek aan vrije ruimte?

Ik ben vrouw van 62 en heb eigen bedrijf. Vanaf nu verdien ik te weinig om vrije ruimte te kunnen gebruiken voor lijfrente. Hoe kan ik zo slim mogelijk sparen voor mijn oude dag?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sparen
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niet of sparen nog veel zin heeft. Probeer vooral voor de toekomst de kosten zo laag mogelijk te houden/maken, door je hypotheek zo veel mogelijk af te lossen, je huis te verbeteren / isoleren, voorbereiden op mindere validiteit en dergelijke. Een berg geld geeft op dit moment weinig zekerheid....
ronron1212
7 jaar geleden
@marleen met alleen een AOW kom je niet ver dus wat spaargeld heb je echt wel nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk ; maar als je de kosten voor levensonderhoud omlaag brengt, snijdt het mes straks aan twee kanten. Met een kleiner inkomen zijn lagere uitgaven natuurlijk makkelijker op te hoesten. Vooral de energie zal er de komende jaren niet goedkoper op gaan worden....dus hoe zuiniger je huis, hoe goedkoper je uit bent. Dan kun je ook met minder toe.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet wel een manier om een stabiele inkomstenstroom te creëren, beetje afhankelijk hoeveel je beschikbaar hebt om te sparen. PB me maar.

Antwoorden (1)

regelmatig gouden munten inkopen bijv Krugerrands en die in de toekomst weer ten gelde maken. deze munten zijn overal te verkopen en je krijgt altijd de goudprijs.