Hoeveel kan ik sparen in 5 jaar?

Ik heb een 5 jaar spaarplan in een excel document opgesteld. Ik wil over 5 jaar een huis of bungalow kopen van dit geld. Wel vraag ik me af hoe realistisch het plan is.. Ik wil 120.000 euro sparen in 5 jaar tijd.
Mijn bruto jaarsalaris is vanaf januari 2014 ongeveer 42500 euro, met belasting aftrek gok ik dat ik ongeveer 28.000 a 29.000 over hou hiervan. Als ik vervolgens zorgverzekering a 820 euro per jaar, tandarts a 80 euro/j, 800 euro vakantiegeld, 2600 euro levensonderhoud en 160 euro aan elektronische apparaten er af haal zou ik op een spaar bedrag van 24.000 a 25.000 euro uitkomen. Kortom 120.000 euro.
Ik heb zelf al ongeveer 15.000 euro gespaard dus ik zou dan niet veel meer hoeven te lenen om een bungalow bijvoorbeeld te kopen.
Even wat extra info, ik ben 8 maanden per jaar op een schip buiten Nederland waarbij ik mogelijk kosteloos kan werken, daarnaast woon ik bij mijn ouders geheel gratis. (+ nog even op vakantie)
Hoe realistisch is dit spaarplan eigenlijk in jullie ogen? Ik weet namelijk dat veel mensen al snel een lening van 30 jaar aangaan voor een dergelijk bedrag.

Toegevoegd na 47 minuten:
Pardon januari 2016

Toegevoegd na 49 minuten:
En ja de bungalows die ik voor ogen heb is over de 150.000 euro. Ik vroeg me gewoon af of het spaarplan realistisch is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sparen
2.4K

Antwoorden (1)

Onrealistisch, je leeft danwel bijna kosteloos, maar dit gaat echt een stapje te ver dit houd in dat je geen uitstapjes kan maken, leuke dingen doen, kado kopen voor iemand zijn verjaardag enz.