Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een spaarbankboekje van 1976 nog wat waard?

Ik vond op zolder een spaarbankboekje(jeugdspaarwet) van 1976 (Rabobank). Het staat op mijn naam. Er is in 1980 nog op gestort.
er staat ruim 150 gulden op. Is dat nog wat waard of is het nu sentiment geworden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sparen
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wettelijk vervalt het tegoed van een spaarbankboekje waarop minstens 20 jaar geen mutaties hebben plaatsgevonden aan de bank.

Maar: nooit geschoten is altijd mis. Levert overleg met de plaatselijke bank niets op, probeer dan of de juridische afdeling van die bank tot een coulanceregeling bereid is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tip: zoek op internet op 'slapende tegoeden'. Je zult op verschillende plaatsen artikelen vinden met situaties dat een bank zo'n tegoed (met rente) uitbetaalt hoewel daartoe wettelijk geen plicht bestaat.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het maakt niet uit dat het guldens zijn; worden gewoon omgerekend naar euro's!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rente op rente! zou mooi zijn, houdt rekening met negatief antwoord en als dat komt inderdaad komt, vraag dan om een human intrest verhaaltje in het wijkblaadje incl, interview met de bankdirecteur/ pr.manager. Niet geschoten is nou eenmaal altijd mis, dus echt gewoon proberen! Mij is dit ook gebeurd, maar kortere tijd, ik was 26.jr toen ik er achter kwam.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding