Ik heb een gescheurd briefje van 50 maar ik heb alleen de helft daarvan. Kan ik het dan nog inleveren bij de DNB (de Nederlandse bank)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sparen
1.8K

Antwoorden (1)

DNB vergoedt beschadigde eurobankbiljetten als meer dan de helft van het oorspronkelijke biljet over is, tenzij de biljetten moedwillig beschadigd zijn.
Biljetten waarvan nog maar 50% of minder over is worden niet vergoed. Alleen wanneer onomstotelijk aangetoond kan worden dat het ontbrekende deel vernietigd is, vergoedt DNB deze biljetten wél.
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Ben toch heel benieuwd hoe ze die 50% gaan bepalen? Stel je knipt hem precies door midden. Dat zal al niet meevallen, want volgens mij gaat dat heel precies gemeten niet eens.
Maar is het gewicht of de oppervlakte van belang?
SimonV
8 jaar geleden
Precies doormidden = 50%.
Dus niet vergoed.
Het gaat m.i. in dit geval om de oppervlakte.