Welke buitenlandse rekeningen zijn er allemaal te openen via het internet?

Ik vraag mij af bij welke buitenlandse banken (gelokaliseerd in het buitenland dus niet in Nederland) je allemaal een rekening kunt openen zonder langs te komen en zonder een woonadres in het buitenland te hebben. Ik zoek namelijk een breder assortiment voor rentes (dus ook buitenlandse banken wil ik bekijken)

9 jaar geleden
in: Sparen
2.6K
SimonV
9 jaar geleden
Het handigste is misschien een bank met een filiaal in Nederland: http://www.geldmax.nl/rente-buitenlandse-banken/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat TS geen vreemde banken bedoelt in België, maar in het andere land zelf.
Renteshoppen hoeft niet met zwart geld te zijn. Het is toegelaten in de EU geld te deponeren, mits je de rente aangeeft.
Cryofiel
9 jaar geleden
Mits je je *saldo* aangeeft. In het Nederlandse belastingstelsel is de rente niet relevant. Het enige dat telt is het saldo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoelt toch spaarrekening en niet een betaalrekening.
Cryofiel
9 jaar geleden
Voor de belastingen maakt dat niet uit. Voor de (Nederlandse) inkomstenbelasting is alleen het saldo op 1 januari van belang. De rente is niet relevant. Het maakt niet uit of het om betaalrekeningen of spaarrekeningen gaat. Of je een spaarrekening mag openen zonder dat je een betaalrekening opent, hangt af van de bank. Sommige staan het toe, andere niet. Sommige hebben alleen maar betaalrekeningen en geen spaarrekeningen, sommige hebben alleen maar spaarrekeningen en geen betaalrekeningen.

Antwoorden (1)

Volgens mij zijn alle banken via internet bereikbaar. Het volstaat van online klant te worden en een copie van uw pas op te sturen.
Iedereen uit de EU heeft recht om klant te worden. De EU is gebaseerd op vrij verkeer van mensen, goederen en kapitalen.
Ik denk er ook over om te gaan renteshoppen. De garantie van 100000€ per rekening is overal in de EU geldig.

Toegevoegd na 8 minuten:
Lukraak een bank gekozen waarbij het werkt. Maar ik denk dat Spaanse banken hogere rente geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
In Nederland zijn er banken die ter identificatie vragen om een eenmalige storting vanaf een Nederlandse (!) tegenrekening die op jouw naam staat. Een buitenlander kan bij die banken dus niet zonder meer een rekening openen. Verder zijn er banken die alleen rekeningen aanbieden aan inwoners in de regio (dus nog beperkter dan het land) waarin de bank actief is.
SimonV
9 jaar geleden
Het "buitenland" is groter dan de EU. Hier staan wat rentetarieven van niet-Europese banken:
http://www.spaarrentesvergelijken.net/sparen-buitenland/spaarrentes-vergelijken-europa-en-wereldwijd/