Volgens de wet, als je onder de 18 bent, mogen je ouders jou zelfverdiende geld gebruiken voor het kopen van iets duurs als een vliegticket?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sparen
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan het ook niet vinden. Vraag het bij de bank. Die weten het zeker. Helaas, ik denk dat ze het mogen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Je bedoeld te vragen of je ouders jouw spaarrekening mogen plunderen om zelf lekker op vakantie te gaan ?

Het beste antwoord

Ja dat mag, maar alleen met jouw toestemming.
Als je 18 jaar bent ben je baas over je eigen spaarrekening. Rabobank noemt dit niet voor niets een B.O.E.G - rekening (baas over eigen geld) Kinderbijslag voor ouders verandert in studiefinanciering voor jou.

Het beheer over (spaar)rekeningen van minderjarigen behoort de ouders toe. Ook al voer je zelfstandig geldhandelingen uit bij minderjarigheid. Met 18 ben je volwassen. Voor de belastingen betalen niet langer je ouders box3 belasting over jouw spaargeld (vermogen) maar jij wordt daarvoor aangeslagen – mits meer vermogen dan € 21.139.

Nog meer voorbeelden noemen wat er verandert als je 18 bent?
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het alleen met toestemming mag, mag het dus niet. Hoe hard je het speelt, is een andere zaak.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Dit antwoord gaat over wat er verandert als je 18 wordt. Maar dat is de vraag niet, volgens mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, kort maar krachtig antwoord op wat ik wou weten, en extra informatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, kort maar krachtig met extra info.