hoe kan ik beter omgaan met geld ?

Ik geef wekelijks geld uit aan spullen en dat zie ik als ik naar mijn spaarpot kijk, ik wil er wat beter mee omgaan.
Dus kent iemand een hulp app of site die je helpt sparen en met geld helpt omgaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sparen
1.6K

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe oud je bent maar http://www.nibud.nl/scholieren/home.html

Tip: hou de sales in de gaten, ga eens voor de lagere prijzen, koop minder.. of ga meer werken als je het echt nodig vind om al die spullen (wekelijks) te hebben. Het scheelt al heel veel als je er even bij stil staat of je dat wat je wilt gaan kopen echt wilt hebben, of alleen op dat ene moment in de winkel. Koop je toch iets en blijkt later dat je het eigenlijk niet echt nodig hebt en/of het niet gebruikt, kan je het altijd nog terug brengen. Mits je om bonnetjes vraagt en bewaard!! In jou geval, bonnetjes altijd bewaren dus. En check een keer per week je bankrekening. Nog handiger voor jou zou zijn om een balans te maken. Zo krijg je overzicht over je inkomsten en uitgaven. Dat heb ik ook eens een paar maanden gedaan en je weet dan beter hoeveel je (wekelijks) hebt te besteden. Misschien heb je iets aan deze tips.. Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met jezelf afspraken maken, en laat anderen je erop wijzen!

Nog een paar dingen die kunnen helpen: geef jezelf bijvoorbeeld 10/20 euro per week en gebruik de rest niet, pin ook niet maar betaal contant, dan merk je het beter als het uit je portomonee is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt
begin zo gauw je geld binnenkrijgt met een deel op een spaarrekening te zetten, liefst een waarop het een tijd vast staat. Of een waarvan je het pasje aan iemand anders in bewaring geeft, maar eigenlijk is dat niet erg zelfstandig.
Verder schrijf op wat je uitgeeft.
En als laatste, geef jezelf voortaan minimaal 3 dagen bedenktijd over de aankoop. Weet je na 3 dagen zeker dat je het nodig hebt? Je kunt altijd nog een dag nadenken.
En bedenk dat als je spaart je volgend jaar iets echts goeds kunt kopen
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt ik ga het proberen
anneliez
9 jaar geleden
met proberen alleen kom je er niet, je moet het doen ;)
Ik denk dat echt geld opzij leggen om iets te sparen het beste helpt.
Dus bedenk iets heel duurs wat je graag wilt, weet niet hoe oud je bent maar bv (motor)rijlessen of een verre vakantie