sparen op een buitenlandse officiele bank,kan en mag dit als Nederlander?

zo ja ? hoe werkt dit met evt.aangifte nderlandse belastingdienst?

10 jaar geleden
in: Sparen
1.7K

Het beste antwoord

Ja, je mag sparen op een buitenlandse bank. Op de aangifte inkomstenbelasting geef je deze spaarrekening aan in box 3, net zoals spaartegoeden die je in Nederland hebt.
In sommige landen wordt over de rente die je ontvangt belasting ingehouden, deze bronbelasting mag je in je aangifte dan weer in aftrek brengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Klopt helemaal, +. Met als toevoeging dat niet elke buitenlandse bank Nederlandse rekeninghouders accepteert. Maar als de bank het goedvindt, mag het van de Nederlandse wet en van de Belastingdienst, zolang je maar niets verzwijgt.
ludgardon
10 jaar geleden
merci! kan er mee verder, vgr.Ludgardon