Bestaat er een website waarop je wie de hoogste spaarrente van dat moment aanbiedt op kan zoeken?

bij welke bank dus, en wat de voorwaarden zijn enzo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sparen
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Ostraat, In vervolg op mijn antwoord op je vraag: - Let als je gaat sparen ook op depositorentes. Die kunnen vaak hoger liggen dan de spaarrente op een gewone bankrekening. - Als je het geld moeilijk voor een jaar of langer kan missen, en daardoor dus een aantrekkelijke depositorente niet haalbaar is voor je, kan je ook overwegen de helft op een bankrekening te plaatsen en de andere helft op een deposito. Of twee deposito's afsluiten met verschillende looptijden. Even puzzelen, maar het extra rendement zeker waard. - Let bij de verschillende rentes, voornamelijk bij de gewone spaarrekeningen, ook even goed op de kleine lettertjes. Soms gelden hoge rentes alleen vanaf een bepaald bedrag of alleen bij regelmatig sparen en niet voor een groter bedrag ineens. Let daar dus goed op. - Banken hebben de gewoonte om, als ze een spaarrrekening aanbieden met een bovengemiddeld hoge rente, die rente na enige tijd zonder (!) melding aan hun klanten eenzijdig plots flink te verlagen. Dit is dus in het beste geval zeker niet klantvriendelijk en in het slechtste geval simpelweg oneerlijk. Maar goed, dat is de wereld waar we in leven :). De enige verdediging is ieder jaar, bijvoorbeeld rond oud-en-nieuw of je verjaardag, iets dat je makkelijk onthoudt, je favoriete rentevergelijkingssite te bezoeken en indien nodig je spaargeld te verhuizen naar de dan hoogst renderende bank. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan kun je me altijd even een berichtje sturen via mijn goeievraag-account.

Het beste antwoord

Hoi Ostraat,

Dat is een hele goede vraag want, zoals al beantwoord door anderen, dat soort sites zijn er zeker. En het vergelijken van spaarrentes kan zomaar 1% of meer per jaar in rente schelen.

Als je in google "spaarrente vergelijken" intikt krijg je een hele lijst met vergelijkingssites.

Zelf vind ik www.sparenvergelijk.nl de meest inzichtelijke site. Je kunt daar namelijk niet alleen heel makkelijk alle spaarrentes vinden, maar die spaarrentes ook weer vergelijken met alle depositorentes. Dat kan je zo maar nog eens 1% of meer opleveren.

Kortom, slimme vraag!

Tot zover mijn antwoord op je vraag. Ik zal echter zometeen, conform de beantwoordingsrichtlijnen van GoeieVraag, nog wat extra opmerkingen plaatsen onder de knop 'reactie op je vraag'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, die zijn er en worden dagelijks bijgewerkt.

Als bron wijs ik naar zo'n site.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
helemaal top+
Een ander site is bijvoorbeeld mistermoney.

http://www.mistermoney.nl/spaarrente.asp
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
En hier nog 1:
http://www.spaarinformatie.nl/