hoeveel euro kan je sparen als je elke keer 2 euro in bruisvitaminebuis doe?

Weet je wel zo buis waar bruisvitamine inzit en die eruit halen daarna 2 euro munt in doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sparen
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt hoeveel €2 munten er in zo'n geval passen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat is niet helemaal duidelijk in de vraag.
Als je vraag is hoeveel munten van 2 euro erin gaan dan heb je iets aan de antwoorden,maar als het hier niet om gaat dan kan niemand je antwoord op je vraag geven want dan is het aan jou hoe vaak je er een 2 euro munt in doet.

Antwoorden (2)

aangenomen dat je een merk neemt waarvan de doorsnede binnenin 26mm. is,anders past het niet.
het 2eurostuk is 2mm. dik.dan gaan er 5stuks per centimeter in.bij het merk dat ik gebruik is de lengte van buis binnenin 17,5cm.daar gaan er dan 87 in.dus het aantal centimeters x5.

Toegevoegd na 7 uur:
Na reactie van attente mede gebruiker op goede vraag,en het zelf opmeten van meerdere 2 euro stukken,is de conclusie dat ze niet 2mm,maar2,2mm dik zijn.het principe van uitrekenen hoeveel er ingaan blijft hetzelfde.lengte delen door dikte=uitkomst.
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
dan heb u andere dan ik 2mm.zijn de mijne.maar afgezien daarvan,het principe blijft hetzelfde.diepte van de buis delen door dikte van de munt.
niko
10 jaar geleden
slijtage waarschijnlijk van de opstaande rand.
Leuke vraag ;-) Met voldoende munten kun je het natuurlijk uittesten, maar bij gebrek aan meer dan € 100,- in 2 Euro munten kun je het met een beetje meet en rekenwerk ook uitdokteren:

Een standaard tube bruistabletten (bij mij: Etos) heeft binnenin een diepte van 14,0 centimeter. Het vaste deel van de dop (dat deel dat je niet verder in kunt drukken) is bij de Etos tube 1,5 cm.

Resteert dus 14-1,5 = 12,5 cm = 125 mm aan ruimte.

Een 2 Euro munt is 2,2 mm dik. 125/2,2 = afgerond 56 2 Euro munten die in 1 bruistablettube passen. Daarmee spaar je dus 56 x 2 = € 112,- per tube