is mijn spaargeld, zwart geld, als ik het niet op een rekening plaats?

stel dat ik mijn ganse leven mijn spaargeld in een kluis bewaar, is dat dan zwart geld, terwijl ik dat toch eerlijk verdiend heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sparen
5K

Antwoorden (2)

Nee, het is pas zwart geld als je geen aangifte doet bij de belasting, je mag je geld gewoon van de bank halen (je krijgt haast nergens met een loonzakje met contant geld) en in een kluis bewaren.

Als je zwart werkt, dus je doet overal klusjes etc en je krijgt daar contant geld voor wat je niet opgeeft aan de belasting en je vervolgens in een kluis doet dan mag dat dus niet. We betalen allemaal belasting zodat we er ook allemaal voordeel van hebben. Wij moeten meer belasting betalen als er meer mensen geld verdienen door zwart te werken. Daarnaast verpest je daarmee de markt en kunnen mensen die echt wit geld verdienen in die sector de tent wel sluiten want een zwartwerker is altijd goedkoper.

Vergeet ook niet dat je geen recht hebt op geld als je ziek wordt, arbeidsongeschikt etc
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee.

Zwart geld is inkomen of vermogen waarover geen belasting wordt betaald omdat het ten onrechte niet wordt aangegeven bij de Belastingdienst.

Als iemand op 1 januari euro 100.000.- op zijn bankrekening heeft staan, moet hij dit opgeven aan de Belastingdienst. Voor de Belastingdienst zijn die bankstanden ook eenvoudig te controleren want de banken geven ze door.

Als iemand op 1 januari euro 100.000. thuis in het geldkistje heeft zitten, dan moet hij deze net zo goed opgeven aan de Belastingdienst. Anders wordt het bedrag verzwegen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Ik denk alleen dat weinig mensen dit doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar is deze gedachte op gebaseerd? Op een veronderstelling of op feiten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegen wie heb je het hajete?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegen Maria 16
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk beide,wie wil er nou geld naar de belasting brengen als je het ook thuis kunt houden waar geen haan naar kraait.
Computoon
10 jaar geleden
Maar thuis krijg je geen rente en verdampt de waarde van het geld langzaam maar zeker. Bovendien is het een stuk veiliger het op de bank te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maria 16, het propageren van en het oproepen tot belastingontduiking is niet behoorlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt Computoon. Ik propageer niets hajete,iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil.
Ik zei: Ik denk
Dat jij het anders ziet vind ik prima,ieder zijn/haar eigen mening.