Mag je een spaarrekening openen als je nog geen 18 jaar bent, met/zonder toestemming van ouders? (bij ING)

Ik ben nu 17 jaar en ik wil graag een spaarrekening openen. Mag dat gewoon of moet je toestemming hebben van je ouders? Niet dat mijn ouders er op tegen zijn, maar ik wil liever niet dat ze zich met mijn geldzaken bemoeien.

Toegevoegd na 21 uur:
Ik had de ING gemaild en die hadden gezegd dat je geen toestemming nodig hebt van je ouders. Ze raden het natuurlijk wel aan, maar je ouders hoeven niet iets te ondertekenen of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
5.8K

Het beste antwoord

Nee je hebt toestemming nodig van je ouders tot je 18de

Info op ING site;
Vanaf 12 jaar internetbankieren met Mijn ING (met uw toestemming)

Ik heb op open geklikt;
U kunt online helaas geen Kinder- of Jongerenrekening aanvragen.
Op een ING-kantoor regelt u alles in één keer. Neem wel een geldig identiteitsbewijs en het burgerservicenummer van uzelf en uw kind mee. U loopt dan samen met uw kind zo weer naar buiten met een werkende rekening, pinpas en het welkomstcadeau. U kunt dan direct geld storten op de Kinder- of Jongerenrekening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja via ING Internetbankieren kun je online direct een spaarrekening aanvragen.
Die wordt gekoppeld aan je huidige betaalrekening en je hebt via Internetbankieren ook gewoon toegang tot die spaarrekening.