Is het een slim idee om groen te sparen tot na het fiscale peildatum en daarna het geld op een spaarrekening te zetten met een hoge rente?

Na 21.139 euro betaal 1,2% belasting.
Groen sparen levert weinig rente op (ING 1jr 0,25%) maar geeft vrijstelling van die 1,2% en geeft 0,7% heffingskorting.

Normale spaarrekening kan wel 2,3% (moneyou) spaarrente voor 6 maanden geven

Peildatum is 1 januari. Is het dan een idee om het geld boven de vrijstelling groen te sparen en dan alsnog een kort durende hoge rente te vangen op een normale spaarrekening?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen

Antwoorden (1)

U kunt dit doen. Zeker eenmalig is er op deze manier voordeel te behalen.
Houdt u er rekening mee dat er meestal voor een aantal jaren een bedrag moet worden ingelegd c.q. er zijn instapkosten / opnamekosten aan de inleg verbonden bijvoorbeeld 0,4% of 0,5%.