Wat verdiende Wim Kok in guldens, toen hij minister president was in 1998?

Ik wil dit vergelijken met het loon dat Rutte nu krijgt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
2.3K

Antwoorden (1)

Niet eens zoveel minder dan de huidige 'Balkendende-norm'
Hij verdiende toen het equivalent van € 150.000 euro.

Citaat:
" Kok verdiende als minister-president een kleine 150.000 euro per jaar. En omdat hij halverwege zijn carrière overstapte van de vakbond naar de politiek, zit hij bovendien met een forse pensioenbreuk. Nu kan hij prima rondkomen. Kok verdiende vorig jaar met vier commissariaten 254.000 euro (Shell: 125.000 euro, TNT: 55.000, ING: 51.000 en KLM 23.000). Een deel van dat inkomen gaat op aan extra kosten, zoals de huur van het kantoor en zijn parttime secretaresse. Hij moet wel, want Nederland heeft geen faciliteiten voor gepensioneerde minister-presidenten – ook niet als ze, zoals Kok, worden gevraagd voor allerlei klussen."
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee,ik vroeg hoeveel gulden hij in en voor 1998 verdiende.
Het gaat mij om het gulden naar euro moment.
Als hij bijvoorbeeld 150.000 gulden verdiende,
en dan ineens €150.000.
Dan ging hij er dus behoorlijk op vooruit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat er toch?
het "equivalent" van € 150.000 euro.
Moet je dat even omrekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee er staat in dat artikel niets over equivalent.
Er staat ook niet twee keer de helft,
dat komt op het zelfde neer.
Mijn vraag was in guldens en niet in euro's.
Anders had ik het echt zelf wel kunnen uitrekenen. €150.000 x 2.2 = 330.000 gulden
Maar dat vroeg ik niet.