spaarrekening waar je niets af kan halen? (zie uitleg)

ik ben niet goed in sparen. meestal schrijf ik het geld wat ik op mijn spaarrekening zet al snel weer over naar mijn gewone rekening. ik zoek eigenlijk (liefst rabobank) een spaarrekeningwaar ik wel geld op kan storten per maand, maar niet op kan nemen. en dan voor 1 jaar vast en dat je het dan pas op kunt nemen.. iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
19.9K

Antwoorden (4)

Die spaarrekening hebben ze gewoon bij de Rabo hoor.
Maak een afspraak, open die rekening en stort elke maand automatisch een bedrag erop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het over een zogenaamde Deposito rekening.

Bij mijn weten hebben alle banken wel een dergelijke constructie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeft niet.
De rabobank heeft ze al met een minimum inleg van 500 Euro.
Ook andere banken zitten (ver) onder de 10.000 Zie ook:
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rekeningen/lijst/deposito_op_rente
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag bij een deposito geen geld bijschrijven of afhalen. En bij een deposito moet je meestal veel geld als inleg gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak wel, niet altijd.
Zie de link die ik bij mijn vorige reactie geplaatst heb, hier staan ook deposito's tussen waar geen minimum-inleg voor geld. Het klopt dat je er gedurende de looptijd meestal geen geld af mag halen, maar dat is toch juist wat vraagsteller wil?
Zo'n rekening kun je nergens openen. Want je wilt maandelijks een bedrag storten, èn je wilt dat je het er dan echt niet af kunt halen.

Dit zijn de mogelijkheden:

- open een deposito en zet je geld vast voor 1 of meerdere jaren. Je moet dan in één keer een bedrag storten, en dat is vaak een minimum van 500 of 1000 Euro. Bij veel banken kun je er dan echt niet bij, en bij sommige banken kun je er wel bij, maar dan moet je een flinke "boete" betalen. Alle banken hebben uitzonderingsregels bij bijzondere omstandigheden zoals aankoop eigen huis, huwelijk etc.

- open een rekening en stort maandelijks een bedrag bij een bank waar de rente oploopt, hoe langer je het laat staan. Aegon Eigen Stijl Sparen heeft zo'n rekening. Dat kan een stimulans zijn om je geld niet op te nemen. Je kunt daar zelfs kiezen voor een "boete" van 1 of 2% als je opneemt, in ruil voor een nog hogere rente.

- laatste mogelijkheid voor als je heel veel geld hebt. Open iedere maand een nieuw deposito voor 1 of meerdere jaren. Maar dan moet je wel iedere maand 500 of 1000 Euro beschikbaar hebben. Alleen in dit geval gebeurt het volgens jouw wensen: je stort maandelijks en je kunt echt niets opnemen.

http://www.vanspaarbankveranderen.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals eerder aangegeven is het mogelijk om een deposito rekening te openen. Je kan dan zelf kiezen voor een looptijd. Dit bepaald hoelang je geld vaststaat. Hoe langer je het wegzet hoe hoger de spaarrente. Maak eens een vergelijking op b.v. hier zie je alle looptijden handig naast elkaar. Zie bron.
Succes met sparen!