Hoeveel contant geld kun je per jaar storten zonder dat je een onderzoek aan je broek krijgt?

12 jaar geleden
in: Sparen
152.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witwasadvies nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestel kleding bij de h&m laat ze onder rembours versturen betaal ze contant retour het bij ander agentschap en h&m stort het terug op rekening
burgos
12 jaar geleden
Als je een bedrijf heb, zou ik hier mee uit kijken.
En je moet het ook tegen over je boekhouder
verantwoorden die stortingen komen altijd weer
boven water aan het einde van het boekjaar.
Ben je particulier? tja moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ziet Drepoli een onderzoek niet zitten? Bang waarvoor?

Antwoorden (4)

Ik zou het onder de 15000 euro houden, anders kan het mogelijk als een verdachte transacteis worden gezien.

http://financieel.infonu.nl/belasting/10122-belastingdienst-en-witwassen-ongebruikelijke-transacties.html

Als je bijv een restaurant hebt en netjes ingeschreven instaat en belasting afdraagt, mag het PER transactie zijn .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als particulier dien je het onder de 2.000 Euro te houden daar er anders een onderzoek mogelijk is van de belastingdienst, Nederland kent geen bankgeheim en is verplicht aan de belastingen inzage te geven in transacties van rekeninghouders.

Stort je meer dan dat bedrag en heb je nog een ander inkomen hen je kans dat de belasting op onderzoek uit gaat of er belastingen zijn afgedragen over dat geld.

Heb je een bedrijf kan je dagelijks je inkomsten afdragen aan de bank, zorg wel dat het netjes in de boeken is opgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Oké ik wil een bedrijf beginnen, moet ik dan al mijn inkomsten gewoon aan het eind van het jaar opgeven en aan het eind belasting afdragen of ook tussendoor?
Uw vraag heeft betrekking op de wet Melding Ongebruikelijke Transacties (MOT ). Wanneer u 15.000 euro of meer contant stort bij de bank, is de bank verplicht hiervan een melding te maken. Dit kán leiden tot een belastingonderzoek, als het de fiscus niet duidelijk is hoe u in bezit bent gekomen van die 15.000 euro.

Als u iets koopt voor een dergelijk bedrag geldt de meldingsplicht ook voor de leverancier.

Stort gewoon in een korte periode meerdere malen. Bijvoorbeeld 3 x 5.000. Probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grens is inderdaad € 15.000,- waarbij de banken verplicht moeten melden.
Echter, waar je goed rekening mee moet houden is dat banken ELKE verdachte of ongebruikelijke transactie kunnen gaan melden.
Wanneer jij bijvoorbeeld een priverekening hebt die je bijna niet gebruikt en daar plotseling om de 3 maanden € 5.000,- op gaat storten dan kan je ervan uitgaan dat dit wordt gesignaleerd. Dus leuke adviezen om af en toe € 5.000,- te gaan storten gaan niet op als het afwijkt van het gebruikelijke patroon van het rekeningverloop.