Hoe lang moet je ergens werken voor een intentieverklaring?

Ik wil samen met mijn vriendin een hypotheek regelen. Maar omdat ze net pas in Nederland en dus nog een tijdelijk contract heeft, heeft ze een intentieverklaring nodig. Ze werkt er nu net 4 maanden.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Lenen
2.7K
ronron1212
2 jaar geleden
Dat is iets wat de werkgever zelf bepaald. Dus je zult aan de werkgever moeten vragen of hij er een wil geven. Het geven van zo een verklaring is niets meer dan dat hij denkt dat hij haar in dienst zal houden.
ronron1212
2 jaar geleden
Waar komt je vriendin dan vandaan uit de EU?
Antoni
2 jaar geleden
Volgens verschillende websites spreekt de werkgever via een intentieverklaring de intentie uit dat hij een tijdelijke werknemer in vaste dienst zal nemen, @ronron1212. Dat is wel iets anders dan gewoon in dienst houden. Het gaat hierbij voor de hypotheekverstrekker om de financiële zekerheid.
ronron1212
2 jaar geleden
@Antoni ach ja het gaat erom dat je een dienstverband houdt kan echter door de werkgever ook niet gedaan worden en dan heb je een hypotheek en geen werk meer.

Antwoorden (1)

Daar staat geen termijn voor. Met de intentieverklaring geeft je werkgever aan dat deze van plan is om jou in vaste dienst te nemen als je hetzelfde blijft functioneren én als er niks verandert binnen het bedrijf.