moet ik studenten ov terugbetalen als ik stop met mbo 3 na 1 jaar en doorga naar hbo?

Ik heb 1 jaar mbo 3 gedaan maar ik wil toch stoppen en naar het hbo dit jaar. Moet ik dan mijn studenten ov terugbetalen omdat ik geen diploma voor mbo heb?

3 jaar geleden
in: Lenen
2.1K

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan of je alsnog binnen 10 jaar (na het begin van je eerste studie!) een diploma haalt. Of dat een mbo of hbo diploma is maakt niet uit. Ben je in september 2019 begonnen met je mbo3 en heb je toen voor het eerst studiefinanciering en studenten ov aangevraagd, dan moet je voor augustus 2029 een diploma halen. Lukt dat niet, dan moet je inderdaad je studenten ov terugbetalen.