Controleert de kredietgever waar de lening van de kredietnemer aan wordt gespendeerd?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Lenen
1.8K

Antwoorden (1)

Nee, er wordt niet gecontroleerd waar het geld (werkelijk) heengaat. Voor de kredietverlener is alleen van belang dat de rentebedragen tijdig ontvangen worden.
Bij iedereen die een persoonlijke lening wil afsluiten wordt wel gecontroleerd of de maandlasten van de lening passen bij het inkomen, de gezinssamenstelling en de overige betalingsverplichtingen. Deze controle is bij persoonlijke leningen uitvoeriger dan bij andere soorten consumptief krediet