Hoeveel auto's mag je financial leasen op de zaak?

Hallo,

Wanneer je reeds een werkbus hebt gefinancial leased, maar daarnaast nog een personenauto wilt (financial) leasen voor privé gebruik.
Kan dat dan?
Wat zijn de opties?
En zo nee,kan je dan wel een andere lease vorm aangaan ,bijvoorbeeld private lease ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Lenen
2K
tinus1969
4 jaar geleden
Iets op de zaak leasen voor privégebruik gaat de belastingdienst niet accepteren.

Antwoorden (1)

Een eenmanszaak: als je de auto heel weinig of niet zakelijk gebruikt, bijvoorbeeld per jaar minder dan 500 kilometer: dan mag de auto fiscaal niet als zakelijk worden aangemerkt. De kosten zijn dan niet aftrekbaar van de winst.
Als je een BV hebt kun je de auto op de balans van de BV zetten. Maar: als je er alleen maar privé in rijdt dan zijn ook deze kosten niet aftrekbaar van de winst.
Dus als je de auto alleen voor privédoeleinden gebruikt: niet als bedrijfsvermogen aanmerken en gewoon een privé lease overeenkomst sluiten.