Hoeveel spaargeld mag je hebben naast een aanvullende beurs?

Ik ben student en wil een aanvullende beurs aanvragen via DUO. Volgens DUO krijg ik het maximale bedrag per maand voor de aanvullende beurs (391 euro). Hiernaast staat op mijn spaarrekening een bedrag van 35000 euro. Op de website van DUO kan ik nergens vinden hoeveel euro de grens bedraagt van een spaarrekening. Heeft iemand enig idee hoeveel euro deze grens bedraagt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Lenen
4.3K
TurfGraver
5 jaar geleden
Spaargeld is geen criterium.

Het beste antwoord

Daar is geen grens voor.

Aan de hand van het verzamelinkomen (of belastbaar loon, als ze geen belastingaangifte doen) van de ouders bepaalt DUO of de student in aanmerking komt voor een aanvullende beurs. Hoe hoger hun inkomen, hoe hoger het bedrag dat de ouders worden geacht bij te dragen aan de studie van hun kinderen, al zijn ze niet verplicht om dat daadwerkelijk te doen. Ook is het aantal studerende kinderen van invloed op die berekening. De kinderen van een miljonair (en een bedrag ver daaronder) krijgen geen aanvullende beurs van DUO.

Maar... de politiek en dus ook DUO is (nog?) niet op de gedachte gekomen om (ook) het belastbaar inkomen van de student zelf mee te tellen bij de berekening of deze recht heeft op een aanvullende beurs, als die wordt aangevraagd door de student. Zou in Den Haag nog het beeld van de arme student leven?
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt! :)