Hoe lang heb je de tijd om DUO schuld af te betalen?

Ik ontvang studiefinanciering sinds vorig jaar. Is het dan 15 of 30 jaar dat je de tijd hebt om het volledige bedrag terug te betalen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Lenen
1.8K

Antwoorden (1)

Je valt onder de nieuwe regeling, wat inhoudt dat je 35 jaar de tijd hebt om je studieschuld af te lossen. Die periode gaat in 2 jaar nadat je je studie hebt afgerond.
Stel dat je in 2021 je studie afrondt en niet verder gaat studeren, dan moet je vanaf 2023 maandelijks gaan aflossen. Afhankelijk van de hoogte van je schuld en je inkomen kun je misschien sneller dan 35 jaar aflossen.