Kan ik een ondernemings krediet krijgen als ik onder bewind sta?

Ik wil graag taxi chauffeur worden, maar ik heb ongeveer 20.000 euro schuld.

Ik wil graag de bewindvoering in en mijn vraag was of ik dan nog een ondernemings lening kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Lenen
3.5K
ronron1212
6 jaar geleden
Je hebt al een flinke schuld die je schijnbaar niet kunt betalen dus een ander krediet krijg nooit.
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
Waarom nou niet eerst in loondienst werken en je schuld aflossen? Je opnieuw in de schulden steken kan daarna aktijd nog.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En als banken zien dat je ooit onder bewind hebt gestaan dan lopen die gesprekken over een lening doorgaans ook niet zo vlotjes....Daar zijn banken/leen instellingen een beetje huiverig voor.
Ik zou je eigen boontjes doppen, op een legale manier van die 20K afkomen, en dan maar weer eens aankloppen bij de ABN/ING/RABO
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vraag niet of het verstandig is IK VRAAG OF HET MOGELIJK IS
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
UberPro: Met caps aan typen maakt het niet meer duidelijker, dat was het al voor mij... De vraag is of jij dat ook ziet? (ik vrees van niet) Maar goed, zal het nog een keer in duidelijke bewoording zeggen: Nee, het kan niet, en als het kon dan zou je het niet willen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus je word gedwongen om voor een baas te werken als je schulden hebt, dit is belachelijk en accepteer het zoiezo niet,
ronron1212
6 jaar geleden
@UberPro je kan dat wel niet accepteren maar niemand zal jou een krediet geven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je taxichauffeur wilt worden, hoef je niet per se ondernemer te zijn hoor. Gelukkig niet. In de taxibranche is best wat werk te vinden. Ik heb begrepen dat het starten met een taxionderneming echt heel wat voeten in de aarde heeft met vergunningen en verzekeringen. Ik kende een chauffeur die al jarenlang werkte als chauffeur en dat graag wilde, die heeft mij dit eens uiteengezet. Het kwam er een beetje op neer dat je eigenlijk alleen een kans maakt als je begint als onderaannemer. Maar in loondienst werken is ook een goede optie hoor. Met een beetje geluk betalen ze nog je taxipas ook.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Dus je word gedwongen om voor een baas te werken als je schulden hebt"
Gedwongen is een groot woord, laten we zeggen dat jij je in een positie hebt gemanoeuvreerd waarin je niet zoveel te eisen hebt... Ik word ook niet gedwongen om te werken om de hypotheek aan het eind van de maand te voldoen, ik werk voor een baas om malaise bij de bank te voorkomen....

Antwoorden (1)

Nee dit kan niet. U mag geen nieuwe schulden maken. Daarbij, denkt u dat het slim is om geld te lenen terwijl u al schulden heeft?
Eerst oplossen, en begrijpen dat geld lenen om verantwoordelijkheid vraagt. U had ook de vraag aan uw BW kunnen stellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Rectificatie: ik zie dat u nog geen Bewindvoerder heeft, bij deze, vraag z.s.m. schuldhulp in uw gemeente aan.