Bedoelen ze bij DUO je opleiding binnen 10 jaar halen voor zowel je bachelor als masterdiploma?

Of is het apart "per diploma" (dus elk 10 jaar)?
Alvast hartelijk bedankt,

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Lenen
6.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat had je in de jaren 70: "de eeuwige student"... In jouw geval zou je pas op je 38e geschikt zijn voor de arbeidsmarkt...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nouja opzich is het geen vreemde vraag. Er zijn nu eenmaal studies die 6/7 jaar of langer duren, zeker in het buitenland. Relatief gezien mag je dan natuurlijk wel minder lang "uitlopen" dan iemand die hier maar een 4 jarige opleiding volgt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tja, zo vind ik dat iemand die bijvoorbeeld Engels op het WO doet, eigenlijk minder jaren zou moeten krijgen dan iemand die bijvoorbeeld architectuur gaat doen... diegene heeft dan al 6 jaren Engels op het VWO gehad tegenover iemand die 0 (NUL) uren architectuuronderwijs op het VWO heeft genoten...!!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij de Academie van Bouwkunst wordt de masteropleiding Architectuur zowel in het Engels als in het Nederlands gegeven. De collegereeksen uitsluitend in het Engels. Studenten worden geacht de Engelse taal te beheersen op havo/vwo-niveau. Dat moet worden aangetoond met de cijferlijst van de vooropleiding waar Engels is gevolgd.

Antwoorden (1)

Het is totaal tien jaar, dus niet apart tien jaar voor ieder diploma.
Je krijgt voor een 4-jarige hbo- of universitaire studie in totaal 7 jaar studiefinanciering. Een aanvullende beurs is alleen de eerste 4 jaar mogelijk.
Voor opleidingen die langer duren dan vier jaar kun je langer studiefinanciering krijgen. Je moet al je studiefinanciering binnen 10 jaar opgebruiken.
Je moet dan binnen 10 jaar je diploma behalen, gerekend vanaf je 1e maand studiefinanciering.

Toegevoegd na 22 minuten:
Een student die voor 1 september 2015 is begonnen met een hbo- of wo-opleiding heeft recht op een basisbeurs. Een hbo student heeft recht op een basisbeurs voor de nominale studieduur van de betreffende opleiding. Normaliter is dat voor een hbo-opleiding vier jaar.
Een wo- bachelor student die voor 1 september 2015 is gaan studeren heeft nog recht op een basisbeurs gedurende zijn bachelor. In zijn master heeft deze student geen recht meer op
studiefinanciering.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik heb inderdaad een studie die in totaal meer dan 4 jaar duurt. Mag 10 jaar exact ook of moet het dan dus echt 9 jaar zijn (binnen 10 jaar). Voor mij is dit verschil namelijk wel belangrijk mocht ik uitlopen dit jaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Valt u misschien nog onder het het oude leenstelsel?
https://duo.nl/particulier/student-hbo-of-universiteit/het-oude-stelsel-van-studiefinanciering.jsp http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/132/binnen_over_een_week_tien_dagen/
Binnen tien jaar, zeg maar niet langer dan 239 maanden ::))
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de informatie!!