Waarom zie ik de afschrijvingen van mijn creditcard niet, maar het dalende saldo wel?

Ik heb gister bv even een pakje sigaretten gekocht ermee, en ik zie nergens terug dat ik dat heb gedaan. Maar ik zie wel dat mijn saldo omlaag is. Tevens viel me op dat me saldo met 50 euro omlaag gegaan is, maar ik kan dus niet inzien waardoor dat komt..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Lenen
2.3K
SimonV
7 jaar geleden
Welke creditcard heb je?
Op welke site kijk je?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb een mastercard van de rabobank, en als ik daar inlog zie ik alleen maar een paar keer 4,50 eraf gaan. (geld-opname kosten.)
paulus811
7 jaar geleden
Ik ken maar weinig Nederlandse tabakswinkels of supermarkten die credit cards accepteren. Je hebt nu gewoon heel duur 'gepind' en dat is iets anders dan een credit card transactie. Die 4,50 is tov een pakje sigaretten natuurlijk een enorm bedrag.

Het beste antwoord

Als de credit card reader online is aangesloten, registreert de cc maatschappij wel de transactie en reserveert hiervoor het betaalde bedrag. Het saldo gaat met die reservering omlaag. Pas als de leverancier (degene waar je de sigaretten hebt gekocht) de transactie bij de maatschappij aanbiedt, wordt deze zichtbaar in je overzicht. De reservering wordt dan tegen de werkelijke betaling 'weggestreept'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens als de reader stand alone is, wat je vaak ziet in bijvoorbeeld een taxi, weet de cc maatschappij niet van de uitgave en zal dus ook je saldo niet veranderen wanneer je een betaling doet.