Zijn er bepaalde instanties die geld lenen aan studenten met een BBL-opleiding?

Momenteel zit ik een beetje in een stressvolle periode.

Doordat ik niet verder kon gaan met een BOL-opleiding is me geadviseerd door school om BBL te gaan doen. Echter begint de school volgende maand en is mijn inkomen van het leerbedrijf te laag om mijn vaste lasten te kunnen betalen. Door privéredenen ben ik woonachtig op mezelf (in NL) en heb ik geen ouders die bij kunnen springen.

DUO kan me hierbij niet helpen en bij de banken kan ik door een te laag inkomen niet worden geholpen.

Overigens heb ik gezocht naar een ander leerbedrijf, maar helaas zijn alle bedrijven die ik heb benaderd al voorzien van stagiaires.

Alvast dank voor alle tips!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Lenen
5.8K

Antwoorden (1)

Als je een BBL opleiding volgt, heb je geen recht op studiefinanciering. Dit komt doordat je met 4 dagen werk vaak voldoende geld verdient om jezelf te onderhouden. Maar het is nog wel mogelijk een studielening af te sluiten bij DUO. Deze lening moet je na je studie terug betalen.