Kom ik in aanmerking voor betalen in termijnen bij de Mediamarkt?

Ik heb een nieuwe laptop nodig. Helaas ben ik sinds kort werkloos geworden en ontvang een uitkering van 550 euro per maand. Ik zag toevallig dat je bij de Mediamarkt in termijnen kan betalen, en dat zou voor mij heel goed uitkomen.

Maar kom ik er überhaupt voor in aanmerking?

7 jaar geleden
in: Lenen
24.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk niet dat je met een uitkering een lening kunt aangaan (want dat is het natuurlijk), maar beter in het tweedehands circuit kunt shoppen.
Als je echt een laptop ergens voor nodig hebt (dus niet om te gamen en te facebooken, maar voor werk of studie) zijn er wellicht via de sociale dienst ook wel potjes voor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.optimisd.nl/dienstverlening/minimabeleid/bijzondere+bijstand+pc+regeling/
Utrecht
7 jaar geleden
Wil je een nieuwe laptop of heb je er écht een nodig?
Ik wil ook vaak meer dan m'n maandsalaris toestaat; dus moet ik keuze's maken. En dan komt het erop uit dat ik nog best wel een half of heel jaar met m'n oude laptop vooruit kan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of je doet een (half) jaartje zonder ; dat overkomt mij ook regelmatig en ik heb het nog elke keer overleefd ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je iets van een personal coach die je kan helpen behoeden voor dit soort misstappen ? Leg het in elk geval voor aan je psycholoog ; die van die alcohol.
Jongens als jij, sorry dat ik het zeg, zijn Gefundenes Fressen voor dit soort financiele instellingen ; daar gedijen ze op. Laat je niet naaien ,daar ben je te goed voor.

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf of je de toetsing door BKR doorstaat (en je dus geen leningen of oude schulden hebt lopen) want dan gaat het feest niet door.

Ik kan het je echter alleen maar stellig HEEL afraden, Je inkomen is namelijk wel HEEL erg laag, en als je niet HEEL snel afbetaald (mediamarkt werkt met de ratten van Primeline) kom je voor extreem onaangename kosten te staan en enorme rentepercentages die je met dat inkomen ECHT niet kunt trekken. Je zult de eerste niet zijn die denkt wel een paar maanden een paar tientjes op te kunnen hoesten en dan één keertje pech heeft.....dat is dan wel JOU pech. En voor je je computer hebt afbetaald, is hij al geen kwart van de aanschafwaarde meer waard.

Lenen KOST geld, en geen beetje, en JUIST mensen met een laag inkomen zijn een vette prooi voor dit type roofdieren. Het lokaas van kortdurend renteloos afbetalen werkt namelijk uitstekend, maar als ook maar de hélft van de mensen die dat van plan is dat ook werkelijk zou doen, waren ze daar al mee gestopt.

Vermoedelijk en hopelijk kom je echter met jouw inkomen niet eens in aanmerking, en dat is een hele geruststelling. want als je je eenmaal in dat wespennest steekt, is het einde zoek. Spaar liever een poosje (dat kost je zeker niks), kijk voor een leuke tweedehands, vraag rond in je vrienden- en kennissenkring, of kijk of je hem zo daadwerkelijk nodig hebt dat je eventueel in aanmerking komt voor bijzondere bijstand. (Zie mijn reactie). Maar begin hier niet aan. De weg naar de WSNP begint met de eerste stapjes bij het kopen op afbetaling bij een groot warenhuis......
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Mijn lieve schoonmoeder had het niet breed. Nooit schulden gehad. Als zijzelf of haar kinderen graag iets wilde hebben dan keek zij in haar portemonnee, en zei: Op=Op, dan is het kopen gedaan.
De hele familie zegt hen nu nog.
Eric1993
7 jaar geleden
@Marleen Ik heb het ook uiteindelijk toch maar niet gedaan. Ik moet 24 maanden lang het in termijnen betalen. Laptop van € 1000 kost dan € 1200 met rente. Ik kan nu 100 euro opzij leggen, maar dat betekend dat ik nu alsnog een jaar moet sparen voor een ding als laptop..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alleen als je een hele dure wilt, Ik heb nog nooit meer dan 100, 150 euro betaald voor een laptop. Dat kan ik gewoon niet betalen, Punt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=laptop+gebruikt&categoryId=339&postcode=