Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kijken banken, bij het beoordelen van je kredietwaardigheid, ook naar de aard van de uitgaven die je gedaan hebt?

Mijn bank heeft een offerte gedaan voor een persoonlijke lening. Nu heb ik veel kansspel uitgaven op mijn afschrift. Niet erg verstandig dus.
Nemen ze dit mee in de beoordeling of kijken ze vooral of alleen maar of de door mij opgegeven inkomsten en lasten kloppen...?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Lenen
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me niet. Daarbij is gokken niet zo'n heel groot probleem als je niet meer uitgeeft dan je kunt missen. Als ik er lol aan beleef elke week honderd euro door het toilet te spoelen, heeft dat zolang ik dat daadwerkelijk kan missen, toch ook geen invloed op m'n kredietwaardigheid? Het probleem met gokken is niet het feit dat het een spelletje is dat geld kost, maar het feit dat de meeste mensen heel snel in verleiding komen als het op geld aankomt. Hoe dat bij jou zit, kunnen wij niet beoordelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ze kijken naar je inkomsten en schulden. Wat je gekocht hebt in het verleden gaat ze niets aan. Als je wilt gokken, kun je dat ook pinnen en vervolgens verspelen. Dan is er geen link met 'gokken' meer te leggen via je bankafschriften.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding